mandag den 30. marts 2015

Glutenfrie rundstykker

God eftermiddag kære læsere,

I weekenden eksperimenterede jeg lidt med nogle forskellige brødopskrifter, og fik produceret en version af glutenfrie rundstykker, som ikke er æggeagtige eller kernefyldte. Det er det tætteste jeg nogensinde er kommet på almindelige hvide boller. 
Selvom jeg ELSKER hvidt brød, så skal jeg spise omkring 5-6 rundstykker, før jeg bare er lidt mæt. Det dur jo ikke. Disse boller smager godt og mætter meget. 

Rundstykker 5 stykker:
250 gram hytteost
1 æg + 2 hvider
200 gram boghvedemel/fuldkornsrismel
1 spsk HUSK
lidt salt

Andet:
Græskarkerner

Blend æggene, hytteostet, saltet & HUSK'et. Massen skal være cremet og uden klumper. Rør nu melet i og lad stå i ca. 10 min. Opvarm imens ovnen til 200 grader. 
Form bollerne evt. med lidt vand i hænderne. Drys med kerner - jeg brugte græskarkerner. Spis med frisk frugt og æg. 

Velbekomme!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar