mandag den 2. marts 2015

Svampeoste sqaushetti med kylling

Kære læsere,
I denne uge kommer jeg til at have temaet ”Nyskabelse af traditionelle retter”! Når jeg skal være kreativ i køkkenet, laver jeg ofte mad på slum. Det vil sige, at jeg har nogle retningslinjer, for hvilken opskrift jeg vil lave, men selve ingredienserne finder jeg først med skeen i gryden.
Jeg har for nylig været heldig at finde en frugt- & grøntsagssnitter (Westmark Spiromat) til 150,- i Kvickly. Den kan lave grøntsager i spaghetti former. Ret smart! Jeg er egentlig ikke udpræget low carber, men jeg kan godt lide at spise varieret og eksperimentere med min kost! Dette indebærer derfor til tider retter uden komplekse kulhydrater. Her blev mit eksperiment til en mega lækker ”pasta-ret”, som skal minde om den traditionelle ”spaghetti carbonara”. God fornøjelse!

Ret til 1 person
Svampeostesovs:
150 gram champignon
1 porre
1 dl. fløde
½ dl. goudaost
1 stort hvidløgsfed
Salt og peber efter smag

Andet:
½ squash
1 lille kyllingebryst
Olivenolie

Start med at varme en pande op. Hak kyllingen i små tern og steg dette ved høj varme. Når kødet er brunet af, skruer du ned for varmen.
Imens din kylling steger hak champignonerne, porreren og hvidløget i små stykker. Fjern nu din kylling fra panden og sæt det til side på en tallerken. Skru op for dit blus og tilsæt mere olie på den brugte pande. Steg dine forberedte grøntsager. Når de er brunet af, tilsæt fløden, osten, saltet og peberet. Skru nu ned for varmen, tilsæt kyllingestykkerne og lad det simre.

Brug din grøntsagssnitter eller en grøntsagsskræller og lav ”spaghetti” af din squash.  Tilsæt til sidst din spaghetti på panden og server!

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar