onsdag den 11. marts 2015

Lækre Falafler

Godeftermiddag læsere!

Som jeg allerede har skrevet lidt om, tager jeg i denne uge et "break" fra kød. I den forbindelse er disse falafler en skøn erstatning for kødet. De smager virkelig godt, og er helt fantastiske når de er varme, og spises i kombination med kold hytteost. Som nogen allerede har læst, kan jeg godt lide kontrasten mellem det varme og kolde.

Ca. 15 mellemstore falafler:
1 dåse kikærter
½ dåse chili bønner
1 æg + 2 hvider
1 håndfuld krydderurter (Jeg bruger typisk: persille og basilikum)
2 tsk. paprika
1 tsk. bagepulver
2 fed hvidløg
1 tsk. spidskommen
2 tsk. tahin
1 spsk. fiber HUSK
2-3 spsk. boghvedemel - eller til konsistensen ikke er klistret. 
Salt og peber efter smag
*Hvis du kan lide stærk mad så tilføj en chili med kerner.

Andet:
Olivenolie
Sesamfrø & birkes

Blend alle ingredienser sammen i en minihakker/stavblender. Tril til små kugler og rul dem i  en blanding af sesamfrø og birkes. 
Steg i olivenolie ved middelvarme til siderne er gyldenbrune. Jeg spiser dem med som sagt hytteost og masser af grøntsager.

Velbekomme!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar