mandag den 20. april 2015

Proteinrige burgerboller

God aften!

I dag får i en lækker opskrift på proteinrige burgerboller. Jeg elsker burger, og det skal være mine egne. Det er rart at vide præcis hvilke ingredienser der er i maden, og kunne sikre en god, frisk kvalitet. Bollerne er ikke glutenfrie, hvilket jeg i øvrigt ikke synes, det skal være hver gang. Jeg elsker nemlig brød, og endnu bedre friskbagt brød. Jeg håber i vil synes om dem.

Burgerboller ca. 6 store/9 små boller:
25 gram gær
2,5 dl. lunkent vand
1 tsk. salt + 1 tsk. sukrin
150 gram Skyr/A38
100 gram hytteost
1 æg + 1 hvide
1 dl. hørfrø
250-300 gram hvedemel
200 gram majsmel

Andet:
Hørfrø & sesamfrø til drys
1 æg til pensling

Opløs gæret i vandet. Tilsæt saltet, sukrinen, skyret, hytteosten, æggene og hørfrøene. Bland godt rundt. Tilsæt så majsmelet og lidt efter lidt hvedemelet. Doser hvedemelet indtil dejen lige akkurat er fast. Lad dejen hvile i 1½ time. Form dejen til boller og efterhæv i ½ time. 

Pensel med et æg og drys med hørfrø & sesamfrø.Bages i ovnen ved 225 grader i ca. 15-20 minutter. 

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar