onsdag den 22. april 2015

I ostens tegn

Hej alle!

Med chance for at virke ulækker, vil dagens emne handle om ost. Jeg mener at ost er en meget undervurderet ingrediens i køkkenet. Nogen elsker ost og andre synes det lugter og er noget gamle mennesker spiser. Jeg spiser ikke så meget kød og især ikke om sommeren.(Jeg ved ikke hvorfor) 
Af den årsag er det vigtigt, at jeg får nogle proteiner fra andre kilder, så jeg kan holde mig mæt.

Vidste du at der i mange tilfælde er mere protein i ost end i kød? Det er ret vildt. Som bonus er den ost med allermest protein parmesanost, som er mega lækkert. Jeg har altid 4-6 forskellige slags ost i køleskabet og anvender dem på mange forskellige måder i min mad.
For mere information kan i læse Samvirkes top ti liste over gode proteinkilde både animalske og vegetabilske: http://samvirke.dk/sundhed/raad-og-tips/gode-kilder-maettende-proteiner.html  

Jeg håber at de oste skræmte mennesker er blevet lidt mere åbne. Hav en dejlig dag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar