fredag den 24. april 2015

Svampet & glutenfri banankage!

God aften

Kender i det med at have bananer som er på dødensrand? Det havde jeg i hvert fald plus en stor mængde æg. Det førte til en banankage i en sundere edition. Jeg håber det giver lidt 'kærestekredit', når det er min mands ynglingskage. Den er meget svampet, lækker og fyldt med protein. Den er desuden uden sukker og gluten. God fornøjelse!

Banankage til 8 personer:
Trin 1:
5 æg
1 dl. god olie
3 bananer
100 gram kokossukker
½ pakke mascarpone eller philadelphia

Trin 2:
2 tsk. bagepulver
2 scoop proteinpulver med vanilje
1 tsk. vanilje

Trin 3:
200 gram fuldkornsrismel

TIP:
Du kan gøre som jeg og pynte den med nogle bananskiver inden ovntiden.
Du kan også lægge nogle stykker chokolade oven på kagen, efter den har været i ovnen.

Bland trin 1 sammen med en el pisker i en stor skål. Bland trin 2 sammen i en skål for sig selv og tilsæt den til kagedejen. Bland til sidst trin 3 i lidt af gangen.
Bages i ovnen på 180 grader i 30-40 min. afhængig af din bageform og ovn. Tjek dejen med en pind eller kniv - der skal ikke være dej på den.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar