tirsdag den 7. april 2015

Æggekage med grøntsager

God aften derude.

Jeg håber alle har haft en dejlig påske. Er det kun mig, som har spist mega meget kage, slik og guf i påsken? Efter sådan en omgang synes jeg, det er rart, at spise let mad i den efterfølgende uge. Derfor står aftensmaden i dag på æggekage med grønt. Simpelt men lækkert!

Æggekage til 2 personer:
4 æg  + 2 hvider
½ æske Philadelphia
1 spsk. HUSK
2 spsk. boghvedemel
½ dl. mælk
Salt & Peber
2 dl. af en grøntsagsblanding

Andet:
Olie
Purløg
Bacon

Blend alle ingredienser sammen med en el-pisker undtagen grøntsagerne. Steg derefter grøntsagerne i olie ved høj varme på en pande. Skru ned til middelvarme og hæld æggeblandingen på panden. Lad æggemassen sætte sig. Den skal have ca. 15 min. 
Når massen er blevet fast og du kan løsne "kagen", skal du vende den. Det kan være en god idé, at bruge et grydelåg, til at hjælpe med at "flippe" kagen.
Lad kagen lige få 5 min på den anden side, og pynt med purløg ovenpå. Server evt. med bacon & tomater.

Velbekomme!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar