mandag den 13. april 2015

Hummus - det lette måltid

Godaften læsere,

Dagens indlæg kommer lidt sent i dag, da jeg har haft meget travlt med lektier hele dagen. Jeg har desuden været lidt små syg den sidste uge, og er ikke helt på toppen. I sådanne situationer fokuser jeg på at spise ekstra mange grøntsager, i håb om at nogle af vitaminerne booster mit immunforsvar.

I dag vil jeg dele en opskrift på humus med jer. Det er egentlig ret simpelt, men smager så godt sammen med en masse grøntsagsstænger og hjemmebagt rugbrød eller knækbrød. Her får i min version.

Humus 2 personer:
1 dåse kikærter
Håndfuld krydderurter (jeg brugte persille & basilikum)
Salt & peber
½ Saft citron
1 tsk. Spidskommen
1-2 Hvidløgsfed (alt efter hvor hvidløgstosset du er)
1 spsk. Olivenolie

Blend alt undtagen kikærterne sammen først. Hæld derefter kikærterne i og blend igen. Smag evt. til med salt & peber til rette smag.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar