mandag den 9. februar 2015

Turbo aftensmad

God eftermiddag derude,

Vi kender alle denne følelse. Det er blevet hverdag igen. Du har travlt med skole eller job eller måske endda begge ting ligesom jeg. Du har en milliard siders pensum, du skal nå at læse, eller telefonen har kimet hele dagen Nu er du kommet hjem og skal finde tid til at lave aftensmad.

På disse travle dage finder jeg det mest overskueligt at lave en slags turbo aftensmad. Det kan sagtens gøres sundt og på under den tid, det tager at hente og købe fastfood.

Jeg har altid en pose frosne grøntsager i fryserne, og friske grøntsager og kød i køleskabet. Du skal bruge følgende eller lignende:

Turbomad 2 personer:
½ pose frosne grøntsager
1 dåse bønner/æreter - jeg er fan af chili beans eller kikærter
1 squash
Dine ynglings krydderier - Jeg bruger paprika og spidskommen

1 pakke kylling kebab eller kalkunstrimler
Revet ost

Steg de frosne grøntsager i en gryde. Skyl og snit squashen i skiver og tilføj dette til grønsagerne. Fjern væske fra din dåse bønner og tilsæt også dette i gryden. Smag til med krydderier. Lad det simre.
Steg dit kylling kebab eller dine kylling strimler ved høj varme i rapsolie.

Put herefter først dine grøntsager på tallerkenen, dernæst revet ost og til sidst til kød. Hvis du savner lidt dressing, så kan en klat skyr gøre underværker.

Velbekomme. Og slap nu lidt af. :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar