onsdag den 25. februar 2015

Protein pandekager

God aften

Du har nok hørt om dem: protein pandekager. De findes i alle mulige versioner. Jeg varierer faktisk ofte opskriften på min pandekager, alt efter hvad jeg lige har i køleskabet. Den opskrift jeg vil dele med jer, er nok den jeg oftest benytter. God fornøjelse.

Pandekager 12 stk.(små):
1 æg + 2 hvider
4 spsk. hytteost
1 scoop vanilje proteinpulver
½ dl. mælk
1 banan
2 spsk. HUSK

Blend først æggene, hytteosten, proteinpulveret, mælken og bananen. Tilsæt bagefter HUSKet. Konsistensen skal være en lidt tykkere end en normal pandekagedej. Du kan dosere den tykkere med mere HUSK eller gøre den lidt tynder med lidt vand. Brug dog små doseringer. 
Steg dem gyldne i små størrelser på en middel varm pande i olie(jeg bruger enten olivenolie eller kokosolie. Jeg plejer at give dem et par min. på hver side.

Spis dem med frisk frugt, skyr, honning eller hvad der passer dig bedst.

Velbekomme!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar