fredag den 27. februar 2015

Osteomelet

God eftermiddag,

Sikke en våd og trist dag. I går var det fantastisk vejr. Jeg glæder mig til den smukke sol kommer igen. I dag vil jeg dele en ret simpel morgenmad med jer, som alligevel smager skønt. Jeg elsker nok at bruge æg i alt, hvis det skulle været kommet forbi jeres næser. Jeg elsker faktisk også ost, ret nasty, men det gør jeg. Her kommer min osteomelet.

Omelet 1 person
1 æg + 2 æggehvider
2 spsk. mælk
2 spsk. parmesanost
1 spsk. HUSK
½ dl. kartoffelmel
salt & peber efter smag

Andet:
Olivenolie
Basilikum
Parmesanost

Blend æggene, mælket, osten, saltet, peberet og kartoffelmelen. Tilsæt derefter HUSKet. Lad det stå i et par min. og opvarm imens din pande med olien i. Varmen skal være høj. Steg din blanding i ca. 3 min per side. Når den er færdig, skruer du ned for varmen og hælder ekstra ost i midten af omeletten. Luk den nu sammen som en halvmåne. 
Hak lidt basilikum og drys ud over omeletten. Nyd din mad med f.eks. tomater og en frisk bær smoothie. Det er bare lækkert.

Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar