onsdag den 11. februar 2015

Fiskedeller

God aften,

I dag står aftensmaden på disse skønne fiske frikadeller. Jeg elsker fisk og bestræber mig efter at spise det mindst to gange om ugen. Min kæreste er ikke altid begejstret for fisk, men frikadeller er åbenbart altid et hit!
De her deller er nemme at lave, fordi at farsen er købt færdig. Jeg synes at færdige farser er kedelige i smagen. Det er til gengæld meget nemt at "spice" dem op med nogle enkelte ingredienser. Her er min version.

Fiskedeller til to:
1 pakke fiskefars (vores er med laks & torsk)
1 chili
2 stænger forårsløg
1 skalotteløg
Saften fra ½ lime
Håndfuld persille
2 spsk. HUSK
Olie til stegning (Jeg bruger økologisk rapsolie)

Snit fint chilien, forårsløgene, skalotteløgene og persillen i små stykker brug evt. en minihakker. Tilsæt så disse ingredienser til farsen. Tilføj nu lime saften og rør det hele godt rundt. Til sidst kommes HUSK i, da det gør dejen mere stiv.
Tænd panden på fuld blus og hæld olie på panden. Brug en ske til at lave små boller af farsen og steg dem ca. 2 min per side, således at de får en skorpe. Skru ned for varmen og lad dem få yderligt 5 min. på hver side.

Vi spiser typisk gulerødder, broccoli, squash eller lignende til, og der er selvfølgelig plads til en klat remoulade efter min mening.

God aften til jer!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar