mandag den 23. februar 2015

Proteingrød med karameliseret banan

Godeftermiddag derude!

Jeg er et mega irriterende morgenmenneske! Jeg elsker at stå tidligt op og sidde og hygge mig med en god kop kaffe, lækker morgenmad og "Go'morgen Danmark". Apropos morgenmad, så er jeg også typen, der skal have en stor portion morgenmad, ellers kan jeg ikke hænge sammen!
Her er der en opskrift på en proteingrød, jeg er fan af! Den indeholder en masse lækre næringsstoffer både i form af fedt, kulhydrater og selvfølgelig protein. Giv den en en chance og se om den er noget for dig! Jeg kan sagtens holde mig mæt med den i 5-6 timer.

Protein grød 1 person:
2 store håndfulde grovvalsede havregryn
2 dl. vand
1 scoop vaniljeproteinpulver
2 æggehvider

Karameliseret banan
1 banan
2 spsk. kokosolie
1 spsk. sukrin gold

Andet:
Smør
Kanel
Neutral skyr

Start med at lave den karameliserede banan. Smelt kokosolien og sukrinen i en gryde. Skær din banan i skiver og tilsæt det. Nu går det stærkt og skal kun have 2 min. Fjern gryden fra blusset og den sæt til side.
Bland alle ingredienser sammen til grøden i en anden gryde og lad det koge. Det brænder nemt på, så enten skal du røre godt rundt hele tiden, ellers skal du ikke have blusset ved for høj varme.
Hæld grøden op i en skål, giv den et par klatter smør og drys med kanel. Giv den endvidere en klat skyr i midten og læg til sidst dine karameliserede bananskiver ovenpå.

Velbekomme!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar