fredag den 20. februar 2015

Fredags pizza på den glutenfrie måde

God aften 

I dag vil jeg dele en opskrift med jer på glutenfri pizza. Jeg lavede den til frokost for et stykke tid siden. Den kan efter min mening være et fint bud på den traditionelle pizza. Jeg har mange gange før lavet lchf pizza med blomkål og andet grønt i. Jeg synes blot ikke at det minder om pizza, selvom det smager rigtig godt! I kan give denne version et forsøg.  

Pizzabund 1 stk.
2 æg
1 spsk. HUSK
2 spsk. majsmel
2 spsk. fuldkornsrismel
En sjat mælk
Salt og Peber efter smag

Tilbehør:
Ost - Bøffel mozzarella er det bedste !
Kød pålæg eller en god pølse
Lidt grønt - purløg eller oregano. 
Du kan evt. pynt pizzaen med peberfrugt og championer, således får du også lidt grøntsager indebords. 
Olie til stegning

Rør æggene, mælket, saltet og peberet sammen i en skål. Derefter kommes majsmellet og fuldkornsrismellet i blandingen. Tilsæt til sidst HUSK.
Konsistensen skal være cremet. Hæld det hele på panden og steg den sprød på begge sider ved høj varme.
Put din ost på og lad den smelte ovnen på brødet. Nu kan du pynte din pizza med det sidste tilbehør.

Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar