onsdag den 18. februar 2015

Fyldt peberfrugt

God eftermiddag læsere

I dag står aftensmaden, på det jeg kalder hyggemad eller "comfort food". Det er længe siden, at jeg har fået fyldt peberfrugt. Vi fik det ofte, dengang jeg var barn. Nu har jeg lavede min egen version af det traditionelle måltid.

Kødsovs:
1 pakke oksekød - 400 gram ca.
2 store gulerødder
2 forårsløg
2 små skalotteløg
2 hvidløgsfed
2 spsk. paprika
Halv dåse hakket tomater
1dl madlavningsfløde
1 dl revet ost- jeg brugte cheddar
100 gram champignoner

Andet:
Olie
Peberfrugter
Revet ost - cheddar

Tænd ovnen på 220 grader. Opvarm en gryde med olie i. Hak forårsløgene, hvidløgene, skalotteløgne og champignonerne og smid det op i gryden sammen med paprikaen. Rør godt rundt i gryden og tilsæt kødet og brun det til. Hak gulerødderne og tilsæt dette sammen med de hakket tomater, fløden og osten.

Skær nu toppen af peberfrugterne og fjern kernerne. Put kødsovs i alle peberfrugterne og drys med lidt ost og sæt toppen på. Still peberfrugterne i et fad og bag dem i ovnen i 15 min.
Mens at peberfrugterne bager, kan man du evt. forberede en lækker let salat lidt.

Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar