torsdag den 29. januar 2015

Æblemos - den lette morgenmad

Godmorgen derude

I øjeblikket spiser jeg fast dette til morgenmad. Jeg ender ofte med at spise det samme i en periode, indtil jeg bliver træt af det. 
Jeg synes, at jeg kan holde mig mæt længe, når jeg spiser meget proteinfyldt mad om morgenen. Jeg føler også, at min krop er bedre "forberedt" på de opgaver, jeg skal igennem i løbet af dagen, når jeg gør det.

Retten er nem at lave, og jeg forbereder ofte til flere dage af gangen, og sparer derved tid om morgenen.

Æblemos til 3-4 dage:
3-4 store æbler (Jeg kan bedst lide Pink Lady eller nogle syrlige æbler)
1 tsk. vaniljepulver/vaniljestang
Vand

Skær æblerne i små tern og kog op med vand og vanilje. Det skal koge i ca. 10 min på højt blus. 
Hæld vandet fra og benyt evt. en stavblender for at gøre mosen mere fin. 


Jeg spiser min æblemos varm med skyr, chiafrø og honning. Konsistensen mellem det kolde og varme får min smagsløg til at eksplodere.
Velbekomme. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar