mandag den 18. maj 2015

Gullash

Kære læsere,

Det er længe siden. Jeg må være ærlig, at sige, at jeg har været enormt koncentreret om mit semesterprojekt det sidste stykke tid. Jeg glæder mig, til at kunne aflevere det. Det har været endnu en spændende dog hård proces. 

I dagens anledning, vil jeg dele en opskrift på gullash med jer. Den endte med at blive rigtig smagfyldt og lækker. Jeg har i retten brugt kyllingpølse i stedet for kød stykker, fordi vores kød var blevet dårligt. Jeg er dog sikker på, at den smager lige så godt med almindelig oksekødstykker. God fornøjelse. 

Gullash 2 personer:
1 Pakke oksekødstykker
1 Pakke bacon
2 Spsk. smør
2 Spsk. olivenolie
1 stort løg
2 hvidløgsfed
1 Porrer
3 Store gulerødder
2 Spsk. paprika
½ Cremefine
1 dl. vand eller fond. 
Salt & peber

Varm en gryde med olivenolien og smøret i. Brun kødet og baconen af i gryden. Tilsæt løget, hvidløgsfedene og cremefinen. Rør godt rundt. Snit porreren og gulerødderne i grove tern og tilsæt dem i gryden. Krydres med paprikaen, salt og peber. Hæld til sidst vandet eller fonden i og lad det simre ved lavt blus i ca. 45 minutter.

Server med en klat skyr, lidt dild. Lækkert og nemt. 
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar