onsdag den 6. maj 2015

10 grunde til at jeg ikke spiser 100 % LCHF

Nogen har nok bemærket at jeg skifter meget mellem om mine opskrifter er fyldt med protein, kulhydrater, fedt, gluten og så videre. Det er de fordi at jeg ikke spiser på en bestemt måde. Jeg kunne sikkert hvis jeg ville, men eftersom det ville betyde en ændring i min fødevareopfattelser, har jeg ikke lyst til det. 
Derfor spiser jeg varieret og efter hvad jeg føler min krop har brug for. LCHF er den 'spisemåde' jeg er mest fascineret af, men den har stadig nogle aspekter, som jeg ikke forstår. Håber i tager det med et smil. Her er mine 10 grunde, til at jeg ikke spiser 100 % LCHF. 

1. Brød
Hvorfor skulle jeg lade vær med at spise brød? Hvem kan seriøst sige nej til en varm croissant eller hjemmebagte boller, fordi de ikke har lyst? 

2. Fløde
Jeg har det fint med fedt, men behøver jeg at hælde fløde i al min mad?

3. Æg
Er det bare mig der er træt af at spise æg?

4. Italiensk pizza
Jeg er ligeglad med hvor mange kalorier der er i, blomkålspizza er bare ikke det samme!

5. Fedtkanter
På trods af at jeg har det fint med fedt, nægter jeg at spise fedtkanter på kødet.

6. Frugt
Jeg elsker frugt og spiser flere stykker om dagen. Hvorfor skal det gøres til en ond kilde pga. frugtsukker? Jeg forstår det ikke.

7. Slik & chips
Der skal være plads til usundt i kosten. Mørk chokolade og mandler er altså ikke nok.

8. Pasta
Noget så simpelt som 'spaghetti carbonara' vil jeg aldrig undvære. 

9. Kulhydrater generelt
Jeg har altså brug for kulhydrater, især når jeg skal løbe langt. Har prøvet uden, vær glad for du ikke mødte mig på turen. 

10. Pepsi Max
Som om der ikke er tilsætningsstoffer i alt muligt andet. Jeg overlever nok.

Hav en dejlig aften.

Billedet er lånt fra google.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar